Вие сте тук

Човешките бета-амилоиди действат като антибиотик в мозъка на животни

normal-and-alzheimer-brain

Ново проучване на Massachusetts General Hospital (MGH) осигурява нови доказателства, че бета-амилоидният протеин – който се отлага под формата на бета-амилоидни плаки в мозъка на болните от Алцхаймер – е нормална част от имунната система, първата линия на защита на организма срещу инфекции. Проучването е публикувано в Science Translational Medicine и в него се посочва, че експресията (производството от страна на генетично модифицирани за целта клетки) на човешки бета-амилоид (бета-А) е ефективна срещу потенциално смъртоносни инфекции при мишки, кръгли червеи и човешки мозъчни клетки, отгледани в лабораторни условия. Откритията може да доведат до разработването на потенциални нови терапевтични стратегии и предполагат ограничение на терапиите, насочени към елиминиране на амилоидните плаки от мозъка на пациента.

Прочетете целия материал във втория брой на новото списание “Българска наука и медицина”: http://medicina.nauka.bg/category/broij2