Вие сте тук

Фотоизложба “Българският принос в съвременната наука и технологии”

1470825171_8_559x-.jpg

На 10 август, от 11:00 в градинката пред “Кристал” в столицата се откри фотоизложба “Българският принос в съвременната наука и технологии”. Това е проект на екипа на Наука OFFNews и списание “Българска наука”, подкрепен от МТЕЛ, магазини PhotoSynthesis и Столична община.

Целта на проекта е да покажем, че в България и по целия свят има наши сънародници със забележима роля и участие в съвременната наука, да ви запознаем с техните лица и тяхната работа.

На 28 табла ще бъдат показани постиженията на наши учени и научни колективи със значим принос в световния процес на изучаване на Вселената и Живота – в областта на физиката, математиката, астрономията, биологията и други природни науки.

С някои от постиженията и лицата на българската наука вече Ви запознахме на страниците на Наука OFFNews, а други ще срещнете на изложбата.

Знаете ли, че има българин, номиниран за Нобелова награда, че основна част от строежа на най-големият реактор за термоядрен синтез, се ръководи от една млада българка – това проект, съизмерим по мащаб с проекта на Големия адронен колайдер? Впрочем там пък работи група наши физици, които имат съществена роля в експериментите, чиято задача е да вникнат в тъканта на Вселената. Далече в дълбокия космос пък лети към Марс и българска апаратура.

Има още много уникални български открития и постижения от микро до макрокосмоса. Тези двайсетина постера са недостатъчни и вероятно много достойни наши учени със значими успехи и роля в световния научен прогрес не сме отразили .

Приемете, че това, което ви представяме е само малка палитра от образи и постижения, едно запознанство което ще продължи на страниците на нашия сайт.

Изложбата ще продължи до 25-ти август.