Вие сте тук

Фосили на динозавърски яйца на 70 милиона години са били открити в Китай

Фосили от древни яйца на динозаври, за които се смята, че са на 70 милиона години, са били открити на строителна площадка в Югоизточен Китай.

Останките от пет черупки са открити, заровени в пясъчник в град Фошан, китайската провинция Гуандун, на дълбочина 8 метра, където учените смятат, че стоят скрити още от късната Креда.

„Открихме пет яйца: три бяха унищожени, но все пак се виждат“, казва изследователят Qiu Licheng от Изследователския институт в Гуандун за China Central Television (CCTV).

„Другите две имаха отпечатъци върху камъка. Яйцата бяха кръгли и принадлежат на фитофагични (тревопасни) динозаври.“

Може да видите кадри от откритието във видеото долу, което се случило в понеделник във Фошан, с фосилите от яйца, които били приблизително 13-14см в диаметър, разкрити в големи късове червен пясъчник, изкопани на местна строителна площадка.

Според археолозите черупките от яйца били повредени в различна степен, въпреки че ивиците на повърхността на черупките все още си личали, а вътрешността на яйцата била пълна с пясък.

Без партньорска проверка екипът не може да каже с точност възрастта на яйцата или вида, на който принадлежат.

Фосилите сега се изследват в местния музей и въпреки че ще трябва да почакаме, за да получим потвърждение от други учени, това не е първият случай, в който са били откривани динозавърски яйца в тази част на Китай.

Динозавърски яйца се откриват в тази част на света още от 30-те години, като в съседния град Хейуанг, който се хвали с най-голям брой динозавърски яйца в света, са изровени 43 фосила на яйца през 2015 година.

Фошан се намира в Sanshui Basin и учените казват, че буйният растителен и животински живот в миналото обясняват богатството на местността от динозавърски яйца.

„Има две специални неща в Sanshui Basin: едното е, че е богат на минерали, а второто – че е богат на фосили, като яйцата от динозаври от периода Креда или фосили на риби от Палеогенния период“, казва главният геолог на Фошан Liu Jianxiong.

„Откритието е много важно за нашите изследвания върху палеоклимата и седиментната среда.“

Източник: Science Alert