Вие сте тук

Физическите упражнения освобождават полезен за мозъка белтък

Debs (ò‿ó)♪, flickr (CC BY 2.0)

Всички знаем, че физическите упражнения са важни за силно и здраво тяло. Но по-малко внимание се обръща на факта, че те изглежда са важни и за силен и здрав ум, като подобряват паметта и способността за учене и вероятно отлагат свързаното с възрастта влошаване на когнитивните функции. Защо е така? Учените са събрали множество доказателства, които предполагат, че мускулните клетки секретират в кръвта белтъци и други фактори по време на физически упражнения, а тези вещества имат регенериращ ефект върху мозъка.

Сега, проучване, подкрепено от Националните институти по здравеопазване на САЩ (NIH), е установило нов биохимичен кандидат, който помага за изучаването на връзката между мускулите и мозъка: белтък, който се секретира от мускулните клетки и се нарича катепсин Б.

Прочетете целия материал в третия брой на новото списание “Българска наука и медицина”: http://medicina.nauka.bg/category/broij3