Вие сте тук

Учени са открили езеро под морето и онези, които плуват в него, няма да се завърнат живи

Учени са открили „езеро“ в Мексиканския залив. Всеки, който влезе в този басейн на дъното на океана, ужасно ще страда.

Erik Cordes, доцент по биология в Университета „Темпъл“, е изследвал басейна и е описал откритията си в научното списание Oceanography.

„Беше едно от най-удивителните неща в дълбокото море. Спускаш се надолу до дъното на океана и гледаш езеро или течаща река. Имаш чувството, че не си на този свят“, казва Cordes за Seeker.

Водата в „езерото в морето“ е около пет пъти по-солена от водата, която я заобикаля. Освен това съдържа и токсични концентрати метан и хидроген сулфит и така не се смесва с останалата вода.

За животни (и хора), които плуват в него, тези токсични концентрати могат да бъдат смъртоносни. Само бактериалния живот, тръбните червеи и скаридите оцеляват в такава среда.

За учените, това езеро е като игрище за техните изследвания. Те могат да проучват как определени организми могат да оцеляват в такива необикновени хабитати.

„Има много хора, които гледат на тези необикновени местообитания на Земята като модели на това, което можем да открием, когато посетим други планети“, казва Cordes за Seeker.

Източник: ScienceAlert