Вие сте тук

УСПЕХ! Джуно пристигна в орбита около Юпитер!

Автор: Светослав Александров

5-july-2016-juno-has-arrived

Автоматичната междупланетна станция на НАСА “Джуно” пристигна благополучно в орбита около планетата-гигант Юпитер! Двигателят беше запален точно в 06:18 ч. българско време и приключи своята работа в 06:53 ч. българско време, само една секунда по-рано от предвиденото по план. Малко след 7:16 ч. екипът получи потвърждение, че “Джуно” е в правилна ориентация към Слънцето и предава данни към Земята.

С днешния успех “Джуно” се превърна едва във втория изкуствен спътник на Юпитер в историята на космонавтиката. Единствената предишна орбитална мисия до Юпитер бе “Галилео”, която работеше около планетата в периода между 1995 и 2003 година. И така, цели 13 години след края на “Галилео”, човечеството отново има роботизирано присъствие около Юпитер!

“Джуно” обаче е първата мисия, която обикаля около Юпитер по полярна орбита, както и първата юпитерианска мисия, която има слънчеви батерии. Всички предишни мисии до Юпитер, включително “Галилео”, но и неорбиталните прелитащи “Пайъниър” и “Вояджър”, са използвали ядрен източник.

Съгласно плана на мисията “Джуно” ще трябва да обиколи Юпитер общо 37 пъти в рамките на период от 20 месеца. В моментите на най-голямото сближение “Джуно” ще минава едва на 5 000 километра над облаците на планетата.

Източник: НАСА