Вие сте тук

С медали и грамоти се завръщат българските отбори от престижно научно състезание в Румъния

Romanian Maters of Physics 2016.jpg

Достойно представяне на българските отбори на международните състезания Romanian Masters of Mathematics и Romanian Masters of Physics

Днес приключиха две от най-престижните международни състезания в областта на математиката и физиката. Romanian Masters of Mathematics и Romanian Masters of Physics се проведоха паралелно между 24 и 29 февруари 2016 г. в Букурещ, Румъния.

Двата български отбора се представиха с много добри резултати – 5 бронзови медала за отбора по физика и 3 почетни грамоти за отбора по математика.

Подготовката и участието на България в двете състезания е възможно благодарение на средствата, осигурени от Фондация „Америка за България“.

Romanian Masters of Mathematics се проведе за осми път тази година, като България участва редовно в състезанието от първото му издание. В надпреварата премериха сили състезатели от 20 държави от целия свят. Съставът на българският отбор по математика е следния:

1.Константин Гаров, 10 клас, ПМГ Бургас – почетна грамота

2.Даниел Атанасов, 12 клас, СМГ – почетна грамота

3.Станислав Славов, 12 клас, СМГ – почетна грамота

4.Христо Папазов, 11 клас, Американски колеж София

5.Виолета Найденова, 11 клас, СМГ

6.Иван Ганев, 11 клас, Американски колеж София

Ръководител на отбора е проф. Петър Бойваленков от ИМИ БАН, ръководител на националният отбор по математика от 2003 г. Втори ръководител е Румяна Караджова, преподавател от СМГ.

Romanian Masters of Physics се проведе за пети път тази година. Страната ни е редовен участник и в това състезание. През 2016 г. освен България, участваха отбори от Румъния, Русия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Бразилия и Молдова. Съставът на българският отбор по физика е следния:

1.Светлин Тотев, 12 клас, СМГ – бронзов медал

2.Александър Кратинов, 12 клас, IV ЕГ “Фредерик Жолио-Кюри” – бронзов медал

3.Александър Щедрицки, 12 клас, СМГ – бронзов медал

4.Никола Пулев, 12 клас, СМГ – бронзов медал

5.Александър Иванов, 11 клас, СМГ – бронзов медал

Ръководители на отбора бяха гл. ас. д-р Димо Арнаудов и гл. ас. д-р Нено Тодоров, преподаватели в Софийски университет “Св. Климент Охридски”.

ХХХ

Сдружението на ръководители на олимпийските отбори по природни науки – СРООПН, е сдружение с нестопанска цел, създадено през 2010 г. по инициатива на Фондация “Америка за България”. С финансовата подкрепа на Фондацията Сдружението подпомага развитието на националните олимпийски отбори по природни науки в България, като организира подготовката им за участие в международни състезания и олимпиади, и информира българското общество за наистина забележителните успехи на учениците-олимпийци. Участниците в олимпийските отбори по природни науки у нас са ученици между 8-ми и 12-ти клас. От създаването на българското олимпийско движение по природни науки нашите ученици са успели да донесат на страната ни общо 794 медала – 129 златни, 233 сребърни и 332 бронзови – от най-престижните международни олимпиади по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия.

Петимата състезатели от отбора по физика се завръщат с пет бронзови медала. Отборът по математика спечели три почетни грамоти.