Вие сте тук

РНК-терапия дава надежди за успех в борбата с псориазиса

Credit: Nanobrien (CC BY SA 2.0)

В продължение на десетилетия РНК-терапиите се опитват да оправдаят очакванията за лечение на генетични заболявания. Сега, нова версия – сферична нуклеинова киселина (СНК) – възражда тази област на изследвания с успех в първото клинично изпитване върху хора. Целта на стандартния подход в РНК-терапиите, използващ антисенс-РНК, е да наруши производството на белтъци, свързани със заболявания като рак и ХИВ. На среща на Американското общество по химия (ACS), проведена в средата на месец август, учените съобщиха, че клинично изпитване е показало безопасността на антисенс-СНК и дава надежда, че използването им може да бъде ефективно в борбата с псориазиса.

Статията е от новия 4-ти брой на списание Българска Наука и Медицина. За достъп до целия материал натиснете тук.