Вие сте тук

Пътуваща фотоизложба „Пясъчните дюни и скалните местообитания – част от красивата природа на България“

Credit: P.J. Hoffmaster State Park, MI

Фотоизложба „Пясъчните дюни и скалните местообитания – част от красивата природа на България“ на Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания при БАН ще гостува във Варна от 4 до 9 март 2017 г. Изложбата ще бъде открита от проф. Светлана Банчева на 4 март от 11,00 ч в Университетската ботаническа градина в гр. Варна. В периода 10-19 март изложбата ще гостува на Университетската ботаническа градина в гр. Балчик. Официалното закриване на изложбата ще се състои на 28 март 2017 г. от 16 ч. в Университетската ботаническа градина в гр. София.

Фотоизложбата представя чрез снимки разнообразието от дюнни местообитания по Черноморското крайбрежие, както и скалите, сипеите в предпланинските и планинските територии на България извън екологичната мрежа Натура 2000, които чрез разнообразната си флора и фауна представляват важен елемент от биологичното разнообразие в страната. Като специфичен ландшафтен елемент те имат и значителна естетическа стойност.

Идеята на организаторите на изложбата е да насочат вниманието на обществеността към възможностите тези територии да се използват в полза на хората за туризъм, рекреация, опознаване на природни забележителности, както и да представят типичното за целевите екосистеми биологично разнообразие.

Специално предложение:

Изложбата е подготвена в рамките на проект „Картиране и оценка на екосистемните услуги в земи с рядка растителност в България (SPA-EcoServices)” по програма BG03 “Биологично разнообразие и екосистеми“, съфинансирана от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ФМ на ЕИП) 2009-2014 и националния бюджет. Целта на проекта е да се подготви карта на разпространението на местообитанията, принадлежащи към този тип екосистема и чрез набор от индикатори да се направи оценка на състоянието и ползите.