Вие сте тук

Първият небостъргач в света, проектиран да виси надолу от астероид

Проект. Credit: Clouds AO

Имаме небесни градини в Китай е плаващи градове в Тихия океан, но експерименталният архитектурен дизайн сега е предприел още една крачка напред в бъдещето. Архитекти от Ню Йорк са разкрили плана си за небостъргач, който да виси надолу от астероид на 50 000 км във въздуха.

Clouds Architecture Office – хората, благодарение на които имаме дизайна за Mars Ice Home, са пуснали новата творба и плановете за техния Analemma Tower – небостъргач, който не само ще бъде най-високият в света, но също ще виси надолу от астероид, обикалящ орбитата на Земята.

Несигурна конструкция? Credit: Clouds AO

Според техния уебсайт, кулата ще използва това, което те наричат Universal Orbital Support System (UOSS) и чрез тази система ще окачат сградата за движещия се в орбита астероид с тежкотоварни кабели. Те предполагат, че в бъдещето запрягането и манипулирането на астероидите няма да е толкова необичайно, с оглед на мисията на НАСА да залови и пренасочи астероид, планирана за 2021 година, въпреки че това за момента не е включено в следващия бюджет на НАСА, така че има несигурно бъдеще.

Това трябва да са доста стабилни кабели. Credit: Clouds AO

Орбиталният път ще бъде с формата на осмица и ще бъде с 24-часова продължителност, като ще покрива Северното и Южното полукълбо, пътувайки над големи градове като Хавана, Панама Сити и разбира се, Ню Йорк, като по този начин ще завръща небостъргача към същата позиция в края на всяка година.

Гледка. Credit: Clouds AO

Според дизайните кулата ще бъде нещо повече от огромен небостъргач – всъщност ще е по-близък до плаващ град, разделен на различни части, включително такава за храна, пазаруване и забавления в най-ниската част, търговски офиси, градина и селкостопански сектор, жилищна зона и също определено място за богослужения.

Ще постигне и най-доброто с позицията си, като използва слънчеви панели за енергия и филтърна система за кондензация на облаците и дъждовната вода, за да осигурява прясна вода.

Проект2. Credit: Clouds AO

Дали този амбициозен дизайн може да проработи е съвсем друг въпрос. Ние имаме много въпроси (сигурни сме, че вие също): Как хората ще се качват и ще слизат оттам? Как ще се справя с екстремното време? Как изобщо държиш астероид в орбита на Земята?

Вероятно е просто празна надежда, може би е оригинално футуристично мислене, а може би просто иновативен PR, подтикван от капитализма?

Analemma Tower е план за най-високата сграда на света“, пише фирмата на своя уебсайт. „Мислейки, че можем да се възползваме от мощта на планетата чрез този дизайн, това отваря желанието за екстремни височини, уединението и постоянната подвижност. Ако бумът в жилищните кули показва, че цената се покачва с всеки етаж, в такъв случай Analemma Tower ще държи рекордни цени, оправдавайки високата цена за построяването му.“

Източник: IFLS