Вие сте тук

Олимпийските отбори по астрономия и астрофизика разкриват тайните на звездното небе пред любители в сряда вечер

astronomy5

С помощта на инсталирани телескопи ръководители и състезатели ще демонстрират най-интересните небесни кътчета от 21:00ч. до 23:00ч. пред НДК

В сряда вечер нощното небе над София ще оживее с вълнуващи истории за далечни планети и съзвездия, които ръководителите на олимпийските отбори по астрономия и астрофизика ще разкрият. Всеки желаещ да види отблизо звездите, ще може да се включи в събитието което ще се проведе от 21:00 до 23:00ч. пред Националния Дворец на Културата. „В момента звездното небе е увенчано с огърлица от диамантите – Сатурн, Марс и Юпитер. Благодарение на телескопите, които получихме с любезното съдействие на СРООПН и Фондация „Америка за България“ ще видим пръстените на Сатурн, червеникавия цвят на пустинята на Марс и характерните ивици на Юпитер. В събитието ще вземат активно участие и нашите млади олимпийски таланти“, разказва Алексей Стоев, ръководител на Националния отбор по Астрономия. Състезателите от своя страна ще покажат характерните конфигурации на летните съзвездия, а също така ще представят възникването на най-интересните съзвездия като Лебед, Лира и Орел. Няма да липсва появата и на „мъгляви обекти“, сред които планетарни мъглявини, различни галактики и двойни звезди. „Посетителите ще могат да изпитат и своето добро зрение, наблюдавайки звездите Мицар и Алкор, които се намират зад опашката на Голямата мечка. Именно специфичен тест е изпробвано зоркото зрение на войниците в древността“, допълва проф. Стоев.

„Въпреки че е извънкласна дисциплина, астрономията е изключително важна за разбирането на Космоса от децата и младите хора. Това е и причината да организираме събитие, което ще даде възможност на всеки да се докосне до едно необятно пространство, което вълнува човека от зараждането на човешката цивилизация“, разказва председателят на СРООПН Алексей Христов. Предстоящото събитие ще представи и някои от членовете на новосформираните олимпийски отбори, които ще участват в състав:

Национален отбор по астрономия

1. Александър Атанасов, 12 клас, МГ, гр. Плевен
2. Виктор Мирев, 12 клас, МГ, гр. Варна
3. Бойко Борисов, 10 клас, СМГ. гр. София
4. Теодор Алексиев, 12 клас, СМГ, гр. София
5. Феодор Кономаев, 11 клас, МГ, гр. Варна.

Тази година България ще бъде домакин на Международната олимпиада по астрономия, която ще се проведе от 5 до 13 октомври в Пловдив. Международната олимпиада по астрофизика ще се проведе през декември в Индия.