Вие сте тук

Ново устройство дава на сърцето електромеханична прегръдка

Credit: Edward Leung, flickr (CC BY 2.0)

Изследователски екип, ръководен от учени от Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) и Националния университет на Сеул, е разработил ново електрическо устройство, което може да обвие сърцето и да му доставя електрически импулси, подобрявайки сърдечната функция при експериментални модели на инфаркт – водеща причина за инвалидизирането и смъртността сред населението.

Проучването е публикувано в края на месец юни, тази година, в списание Science Translational Medicine и представя потенциален нов метод за подобряване на сърдечната функция и лечение на опасните аритмии, като компенсира увредения сърдечен мускулипозволява на живата част от него да работи по-ефективно.

Прочетете целия материал в третия брой на новото списание “Българска наука и медицина”: http://medicina.nauka.bg/category/broij3