Вие сте тук

Невероятни факти за твоето тяло

40-strange-and-amazing-facts-about-the-human-body12

Твоето тяло е невероятно. Наистина! Ние често го приемаме за даденост, но фактът, че имаме 37 трилиона клетки, които работят заедно, за да ни поддържат живи, е удивителен.

Всички тези 37 трилиона клетки са направени от 7 октилиона (1048) атома и са много по-млади, отколкото може би си мислите, защото някои от тях се заменят на всеки 5 дена с нови.

За година губим около 0,7 кг мъртва кожа. Но не се натъжавайте от този факт, защото има клетки, които ни остават верни през целия живот, като например тези, които изграждат вътрешните лещи на окото, мускулните клетки на сърцето, както и невроните на мозъчната ни кора.

Друг интересен факт е, че ако изгладиш всички тези гънки на мозъка, той ще придобие размера на калъфка за възглавница.

Знаеш ли, че кутрето на ръката представлява 50% от силата на ръката ти. Останалите пръсти също са специални, защото са способни да почувстват дори малка ивичка от 13 нанометра, което е с 1700 пъти по-малко от диаметъра на косъм от косата.

За финал, добре е да знаете, че в устата ти има много повече бактерии, отколкото всички живи хора на планетата.

Превод: Глория Христова

Източник: www.sciencealert.com

Статията е публикувана в брой 83 на сп. Българска Наука.

Изтеглете безплатно новия 90-ти брой на сп. Българска Наука от тук: http://image.nauka.bg/magazine/bg-science90.pdf