Вие сте тук

Мистериозен космически обект ще мине покрай Земята следващия месец

Мистериозен обект ще прелети близо до Земята следващия месец. Но неговите характеристики са толкова необичайни, че дори най-изявените умове от НАСА не могат да разберат какво точно е.

Обектът, наречен 2016 WF9, е забелязан от проекта NEOWISE на НАСА за проследяване на комети и астероиди на 27 ноември 2016 година. Учените от NEOWISE мислят, че той може да е широк около 1 километър. Очаква се да доближи орбита на Земята максимално на 25 февруари – на разстояние от 51 милиона километра.

Обектът предизвиква объркване сред учените на НАСА, тъй като те не могат да кажат дали е комета или астероид. Като основно (но не и просто) правило, астероидите са по-скоро скалисти или метални, докато кометите са повече ледени. Този обект е тъмен и не е отразяващ, което е типична индикация за комета. Въпреки това му липсват характеристики като прах и газен облак, които определят кометата. Тази липса на яснота означава също така, че обектът има непознат произход.

2016 WF9 може да има кометен произход“, казва заместник главен изследовател James “Gerbs” Bauer от Jet Propulsion Laboratory на НАСА в свое изявление. „Този обект илюстрира факта, че границата между астероиди и комети е неясна; вероятно с времето той е загубил голяма част от подвижните частици, които се мотаят върху или под повърхността му“.

Все пак NEOWISE са открили друг обект, за който са успели да разберат повече. В края на миналата година те открили и C/2016 U1комета, която премина край Земята наскоро. Тя беше видима от Северното полукълбо по време на първата седмица от 2017 година в небето на югоизток в часовете преди изгрев.

Източник: IFLS