Вие сте тук

Касини изпрати първи снимки на Сатурн от новата орбита!

Автор: Светослав Александров

Тази снимка на северния полюс на Сатурн бе заснета с помощта на широкоъгълната камера на “Касини” на 3 декември 2016 г. Credit: NASA/JPL-Caltech/SSI

Автоматичната междупланетна станция на НАСА “Касини” изпрати своите първи снимки на Сатурн от новата орбита. Това представляват изгледи към северното полукълбо на планетата, като на снимките ясно се вижда и известният Шестоъгълник – уникална структура за Сатурн и уникална структура за северния му полюс (на южния подобно нещо няма – там се забелязва само вихрушка).

“Касини” започна новата фаза на мисията на 30-ти ноември. Планирани са общо 20 обиколки, по време на които автоматичната станция ще преминава в близост до външните ръбове на главните пръстени.

“Това е то – началото на края на нашето историческо изучаване на Сатурн. Нека тези снимки, както и предстоящите, да ви напомнят, че сме живели по времето на смело и дързостно приключение около най-величествената планета на Слънчевата система”, съобщава Карълайн Порко от екипа на камерата на “Касини” към Космическия научен институт, Колорадо.

Следващото преминаване край ръбовете на пръстените е планирано за 11-ти декември. “Касини” ще остане в тази орбита до 22-ри април, когато с помощта на облитане на спътника Титан ще започне Великия финал. Това ще е грандиозен завършек – “Касини” ще премине 22 пъти през 2 400 – километровата дупка между най-вътрешния пръстен и Сатурн!

На 15-ти септември 2017 година всичко ще приключи – “Касини” ще влезе в атмосферата и ще започне да предава данни до момента в който не изгори напълно.

Автоматичната междупланетна станция “Касини” е изстреляна през 1997 година и пристига в орбита около Сатурн през 2004 година. В рамките на мисията бяха направени вълнуващи открития, в това число бяха открити морета от метан на спътника Титан и глобален океан с хидротермална активност на Енцелад.

Източник: НАСА