Вие сте тук

Как Salmonella може да се използва в борбата с рака

egg-1460404

Бактериите от род Salmonella са най-добре познати с това, че предизвикват хранителни отравяния и коремен тиф. Всяка година те разболяват милиони хора. Но бактериите от лабораторията на Jeff Hasty в Университета на Калифорния, Сан Диего, са различни. Те са неутрализирани и модифицирани така, че вместо да предизвикват гастроинтестинални катастрофи, убиват туморите.

Екипът на Hasty е модифицирал микроорганизмите така, че да произвеждат разнообразие от противоракови вещества и да се саморазрушават, когато достигнат определена плътност на популацията. Със смъртта си бактериите освобождават токсичните вещества и убиват раковите клетки, които се намират наоколо.

Специално предложение:

Статията е от новия 4-ти брой на списание Българска Наука и Медицина. За достъп до целия материал натиснете тук.