Вие сте тук

Как геномиката изменя бъдещето на медицината

Credit: Hey Paul Studios, flickr (CC BY 2.0)

Геномика? Да, може би сте чували за нея. Но за какво точно става въпрос?

Дори да си задавате този въпрос, сте извинени, защото геномиката е относително нова изследователска област. Но си струва да се опознае, защото значително променя начина, по който подхождаме към здравето и медицината.

Световната здравна организация определя геномиката като проучването на гените и как работят те. Геномиката се използва в медицината за установяване на връзката между гените и развитието на човека. Това включва „всеки генетичен елемент, който има влияние върху болестите, здравето, дълголетието и дори поведението” – казва доктор Edison Liu, който е онколог и председател и главен изпълнителен директор на The Jackson Laboratory. „Геномиката осигурява персонализирана схема на цялата ви генетична конструкция.”

Статията е от новия 4-ти брой на списание Българска Наука и Медицина. За достъп до целия материал натиснете тук.