Вие сте тук

История на космическите изследвания – само на една космическа карта!

space-exploration-map-small-geoawesomeness
Детайл от картата

Хората винаги са си мечтали за полет в космоса, но чак през втората половина на 20-ти век били създадени ракети, достатъчно мощни, че да преодолеят силата на гравитацията и да достигнат орбитални скорости, които да отворят космоса за проучвания.

Всичко започва през 1957 г., когато от Съветския съюз пускат първия изкуствен сателит в космоса – Спутник 1. Първият американски сателит Експлорър 1 е пуснат в орбита след две години – 1958 г. През 1961 г. е поставено начало на следващата ера в проучването на космоса – Юрий Гагарин става първият човек, обиколил Земята. Полетът му траял 108 минути, а Гагарин достигнал височина от около 327 км. Трябвало е да изминат 8 години до 1969 г., когато астронавтът Нийл Армстронг прави „голям скок за човечеството“, като стъпва на Луната…  Пътят към проучване на космоса е бил дълъг и често неравен, но сме успели да постигнем много.

Невероятният постер, наречен Карта на космическите изследвания документира всяка голяма космическа мисия, започваща от Луна 2 през 1959 г. до DSCOVR през 2015 г. Картата описва траекториите на всеки спътник,  на всяко кацане, излитане, на всеки луноход или марсоход, всичко, което някога е напуснало орбитата на Земята и успешно е завършило мисията си. Допълнително всеки постер изобразява масив от над 100 изследователски инструмента с ръчно илюстрирани указания за всеки космически кораб. Страхотно и красиво!

Щракнете върху картата за пълен размер!

Превод: Димитър Радев