Вие сте тук

За първи път е заснета спяща Голяма бяла акула!

shark

Дори царете на океаните имат нужда да подремнат. Досега никой не беше виждал Голяма бяла акула да спи в естественото си обитание. Но екип учени от Pelagios Kakunjá и Woods Hole Oceanographic Institution сега са успели да заснемат една – в състояние, което те вярват, че е подобно на сън.

Изследователите забелязали акулата в плитките води около остров Гуадалупе, близо до мексиканския полуостров Долна Калифорния. Акулата била забелязана да плува с главата напред по течение със скорост 3 км/ч близо до дъното, на плитко, за да може богата на кислород вода да достига хрилете ѝ с минимално усилие. Тя стояла с отворена уста и в почти кататоничен унес. Много малко е известно за нощните навици на голямата бяла акула, но учените вярват, че това състояние може да е подобно на сън.

Вижте видеото на Дискавъри със спящата акула, което те публикуваха в чест на седмицата на акулите:

Източник: IFLS