Вие сте тук

Защо китовете изскачат от водата или пляскат с опашка?

3092aac573114c15a183bf0c9b54785c

Гърбатите китове често изскачат над водата – движение, известно като ”брийчинг”, и пляскат по водата с перки и опашка. Това поведение отдавна е обгърнато в мистерия.

Изследователите вече разбират по-добре причината за това поведение на китовете. Те казват, че тези действия са форма на комуникация.

Гърбатите китове са социални животни. Мъжките пеят сложни песни, но и двата пола често скачат над водата и пляскат с перки и опашки. Екип от учени наблюдавали поведението на гърбатите китове, обитаващи водите край Австралия и установили, че животните използват различни техники на пляскане в различните ситуации. Изскачането от водата и цопването обратно вероятно е форма на комуникация, при която съобщението трябва да бъде предадено между отдалечени групи животни, докато пляскането с опашка е от значение за близката комуникация. Пляскането с гръдните перки се наблюдава по-често, когато е ветровито и съответно по-шумно. Но, разбира се, все още не знаем какво точно означават тези съобщения…

Изследването е публикувано в списание ”Marine Mammal Science”.

Превод: Цветелина Христова