Вие сте тук

Джуно ще направи своето първо сближаване с Юпитер тази събота, на 27 август!

Автор: Светослав Александров

23-aug-2016-jupiter

Тази събота в 15:51 ч. българско време автоматичната станция на НАСА “Джуно” ще направи своето първо сближаване с газовата планета Юпитер! Очаква се “Джуно” да премине само на 4 200 километра от юпитерианските облаци.

Напомням на читателите, че “Джуно” пристигна успешно в орбитата на Юпитер на 5-ти юли. Този ден станцията беше доста близо до Юпитер, но поради важността на маневрата за орбитално навлизане всички научни инструменти бяха изключени.

Този път обаче ще е различно. Всички прибори ще работят и се очаква да бъдат направени уникални наблюдения!

Макар че получените данни ще бъдат свалени на Земята в рамките на няколко дни, ще отнеме време на изследователите да направят интерпретация.

“Нито един друг космически апарат не е обикалял около Юпитер толкова близко, нито е бил над полюсите му по този начин”, съобщава Стийв Левин, учен от Лабораторията за реактивно движение на НАСА. “Това е нашата първа възможност и задължително ще има изненади. Ще трябва да ни отнеме време, за да сме сигурни, че изводите ни са правилни”.

JunoCam, камерата на “Джуно”, също ще заснеме снимки на Юпитер. Част от тези снимки, в това число снимките с най-голяма разделителна способност на юпитерианската атмосфера, ще бъдат публикувани през втората половина на следващата седмица.

Докато чакаме, всички могат да разгледат снимките, направени в периода между 10-ти и 21-ви август от голямо разстояние. Емили Лакдауола от Планетното общество е направила чудесна компилация на този линк: http://www.planetary.org/multimedia/space-images/jupiter/junocams-marble-movie-frames.html