Вие сте тук

Джуно откри, че Калисто е по-тъмен от очакваното

Автор: Светослав Александров

galileo-callisto-2001

Автоматичната междупланетна станция на НАСА “Джуно” може току-що да е пристигнала на Юпитер успешно, но в хода на сближаването през последните дни вече е изпратила научни данни, които обогатяват човешкото познание.

На специална пресконференция, излъчена скоро след пристигането, ръководителят на мисията Скот Болтън оповести, че погледнато от ъгъла на “Джуно”, на последните снимки яркостта на луната Калисто е по-слаба от първоначално предполаганото.

Болтън потвърди, че този резултат е бил неочакван и той чака своето обяснение.

Основната задача на автоматичната междупланетна станция “Джуно” ще е да изучава не толкова луните, а самата планета Юпитер, ограничение, което донякъде е наложено от избраната за мисията полярна орбита. Но въпреки това някои от снимките, които “Джуно” ще направи на луните, ще са от съществен интерес за науката.

Източникhttp://www.cosmos.1.bg/portal/