Вие сте тук

Германия представя първия беземисионен влак, който отделя единствено пара

Първият в света “водороден влак” може да измине почти 500 мили на ден при скорост до 87 мили в час.

Гepмaния e нaпът дa пpeдcтaви пъpвия в cвeтa пътничecĸи влaĸ без вредни eмиcии, ĸoйтo щe бъдe зaдвижвaн от вoдopoд.

Влакът, наречен Соrаdіа іLіnt, отделя единствено пapa в aтмocфepaтa и е алтернатива на 4000-те дизeлoви влaĸа в страната.

Властите в Долна Саксония вече са поръчали 14 влака от френската компания Alstom и ако бъде пожънат успех, вероятно още подобни влакове ще започнат да се движат в Германия, съобщава Die Welt.

Тестването на влаковете ще бъде извършено до края на годината, а първите редовни линии се очаква да тръгнат през декември догодина.

Влакът бе представен за първи път на търговското изложение InnoTrans в Берлин през август и е напът да стане първият влак, задвижван от водород, който ще превозва редовно пътници на дълги разстояния.

Интерес към технологичното откритие е проявен и от страна на Холандия, Дания и Норвегия.

Влакът се задвижва от огромни литиево-йонни батерии, които черпят енергия от резервоар с водород, разположен на покрива на влака.

Водородният влак може да изминава близо 400 мили на ден със скорост до 87 мили в час, а единственият звук, който издава, идва от колелата и съпротивлението на въздуха.

„Alstom се гордее да въведе в експлоатация тази революционна иновация в областта на транспорта на чистата енергия“, казва в изявление генералният директор на компанията Henri Poupart-Lafarge.

„Това е демонстрация на способността ни да работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти и да разработим влак само за две години“, добавя той.

Водородният влак работи, като водородът реагира с кислород, за да произведе огромни количества енергия, като единственият отпаден продукт в процеса е водата.

НАСА използва течен водород за изстрелването на ракетите си в космоса от 70-те години на 20-ти век насам. Огромният облак, който се образува, когато някоя от совалките им поеме към небето, не е дим, а пара.

Превод: Цветелина Христова

Източник: The Independent

Коментари

коментара

Related posts

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close