Вие сте тук

В слюнката е отрита нова форма на живот, причиняваща заболявания

Жизнен цикъл на Bdellovibrio.

В човешка слюнка за първи път са открити бактерии, които паразитират върху други бактерии и животът им зависи изцяло от тях. Миниатюрните клетки са останали незабелязани в продължение на десетилетия, но изглежда са свързани със заболяванията на венците, муковисцидозата и резистентността към антибиотици.

Познат ни е само още един бактериален щам, който може да инфектира други бактерии, но той живее свободно и „ловува” – името му е Bdellovibrio. Новооткритият организъм има много малко гени и изцяло зависи от гостоприемника си.

Паразитът, който изглежда прави гостоприемника си по-опасен за човека, досега ни е убягвал, тъй като е трудно да бъде отгледан и изучен в лабораторни условия.

Прочетете целия материал в третия брой на новото списание “Българска наука и медицина”: http://medicina.nauka.bg/category/broij3