Вие сте тук

В метрото на Бостън има по-малко опасни микроби, отколкото в червата ни

istock_1619722_large_16x9

Ако сте фен на обществения транспорт, вероятно очаквате в метрото да гъмжи от бактерии – в крайна сметка хиляди хора се возят с него всеки ден. Но нов анализ на метрото в Бостън показва, че може би не е точно така: седалките, дръжките и дори автоматите за билети не съдържали по-високи нива на опасни бактерии, отколкото хората срещат в ежедневието си.

В първото проучване на микробите от обществения транспорт, учените взели 100 проби от три различни линии на метрото, шест различни повърхности в него, както и от автоматите за билети на станциите. След като секвенирали пробите, изследователите открили по-малко микроби, свързани с антибиотична резистентност, отколкото могат да бъдат намерени в червата на обикновен човек. Били открити общо само 46 гена за антибиотична резистентност – много по-малко от приблизително 1000 гена за резистентност, които се откриват в човешките черва. Най-широко разпространеният микроорганизъм била бактерията Propionibacterium acnes,която е обичайна и безобидна кожна бактерия, известна с това, че причинява акне. Най-замърсени били висящите дръжки, следвани от седалките и екраните на автоматите за билети.

Учените заключават, че като изключим грипните и други епидемии, рискът от зараза при возене в метрото е относително нисък. Те не казват как откритията им ще бъдат приложени към други системи за обществен транспорт, но се надяват, че ще могат да бъдат използвани за по-добро проектиране на обществените места с цел ограничаване на епидемиите. Междувременно, няма нужда да носите ръкавици, докато пътувате.

Източник: www.sciencemag.org